Jak vyvíjíme rtěnky - jedinečný pohled do zákulisí
- Příprava nové rtěnky trvá přes 12 měsíců
- Marketing kombinuje tradici s moderními prvky
- Vývojové oddělení konstantně vylepšuje
- Vzniká Old Love 1954
- Můžete být mezi prvními, kdo ji vyzkouší!
Přemýšlela jste někdy při aplikování rtěnky nebo výběru nových odstínů, co vlastně za jejich vznikem stojí?
V Regině pro vás připravujeme zbrusu novou rtěnku Old Love 1954. Při té příležitosti jsme se rozhodli dát nahlédnout pod pokličku, jak takový vývoj probíhá. Nebudeme prozrazovat recepturu, to bychom konkurenci cestu k perfektní rtěnce až moc usnadnili. Ale i tak se podělíme o unikátní pohled za kulisy oboru, který si jinak všechna tajemství střeží jako oko v hlavě.
Vše začíná u nápadu
Marketingovému oddělení se při slovech “nová rtěnka” rozjede představivost na plné obrátky a začne chrlit plány na budoucí produkt. To obnáší první návrhy, jak by se měla chovat hmota, jakou by měla mít parfumaci, jaké by měla mít účinky a především: jak by se zákaznice měla cítit při jejím užívání.
Tyto zevrubné obrysy - je to tak trochu slohová práce - jsou předány vývojovému oddělení. V Regina kosmetice mají dámy ve vývoji blízko i k výrobě, díky čemuž jsou jim kdykoli přístupné veškeré ingredience i technologie. Může se tedy začít prakticky okamžitě experimentovat.
Pokud si představujete přípravu nových hmot jako míchání lektvarů v Harrym Potterovi … vlastně nejste moc daleko od pravdy. Obnáší to samozřejmě perfektní znalost chemie, zkušenosti v oboru a velkou míru představivosti. A ano, trochu té magie. Navíc je nutno dodržovat mnoho bezpečnostních, hygienických a zdravotních předpisů.
Nicméně díky bohatému portfoliu úspěšných produktů je pro naše vývojářky schopnost přetavit abstraktní myšlenky v první verzi produktu vlastně denní chléb.
Za vývojové oddělení Regina kosmetiky nejlépe hovoří naše produkty, takže netřeba zdůrazňovat, jak skvělé dámy u nás pracují. Ale ono to ničemu neuškodí: Jsou fakt šikovné!
Testuje se, testuje se, testuje se …
Přibližně po dvou měsících jsou na stole první vzorky a začíná zábava: Marketingové oddělení testuje nové hmoty a srovnává účinky s původními představami. Takže během dne v naší centrále v Novém Městě nad Metují jedinkrát nepotkáte kolegyni se stejným odstínem rtěnky: Testy obnášejí opakované aplikování, mytí, stírání …
Úkol je v této fázi jasný: Otestovat všechny myslitelné i nemyslitelné scénáře. Kontroluje se stabilita, chování v různých teplotách, příjemnost parfumace, tuhost, omak, prostě vše, co člověka v souvislosti s používáním rtěnky napadne.
Poznatky se postupně předávají vývojovému oddělení a to dle potřeby upravuje recepturu. Pokud se například na prvních vzorcích zjistí vyšší míra stíratelnosti a slabá vůně, v dalším kole to vývoj napraví.
Tahle fáze může trvat i přes tři měsíce. Během nich si marketing připravuje také design pouzder, testuje jejich různé podoby a vyjednává s dodavateli. U Old Love 1954 jsme měli jasnou představu, že by pouzdro mělo vyvolávat dojem luxusu. Proto jsme museli několikrát připomínkovat testovací vzorky - jednoduše neodpovídaly našim představám. K o to lepšímu výsledku jsme se nakonec dopracovali.
I grafické návrhy balení samozřejmě procházejí mnoha revizemi. Zatímco se tedy ladí hmota, marketing finišuje podobu a začíná kolem nového produktu připravovat příběh. Ten u Old Love 1954 se psal sám: Jelikož se jedná o modernizaci tradiční rtěnky, klademe důraz na mix generacemi ověřených odstínů i naprosto nových barev. Je to skvělá rtěnka od Reginy, jak ji znáte, jen jsme ji ještě vyšperkovali. Novými odstíny, balením, zkosením i dalšími vlastnostmi.
Že máme hotovo? Ale kdeže! Zatím totiž veškeré testování probíhalo za zavřenými dveřmi naší centrály. Dali jsme dohromady finální verzi hmoty, teď jsou na řadě odstíny. I tady se pracuje s mnoha variantami a návrhy. Chceme udržet některá populární zabarvení, která si zákaznice oblíbily. Zároveň máme spoustu hravých a elegantních nápadů. V této fázi to v některých kancelářích může vypadat jako ve výtvarných dílnách. Když totiž přijde nápad, je potřeba ho co nejrychleji dostat na papír. Nebo jakoukoli jinou plochu. A s novými barvami opět šup do vývojového oddělení.
Přitom odlišný odstín není jen o “namíchání barev”. Každý vzorek se může chovat trochu odlišně právě v souvislosti s tím, jakých barev se snaží marketing a vývoj dosáhnout. Je to skutečná alchymie. A jak jsme již naznačili, tak trochu magie.
Než se jde do prodeje ...
Když se všechny tyto procesy setkají u produktu, který je připraven do výroby, přizveme testovací skupinu. Ta má za úkol vybrat z několika alternativ svého favorita. Je tu ale drobný háček: Jelikož legislativa neumožňuje nechat testovací skupiny rtěnku vyzkoušet, mohou dámy a děvčata vybírat jen podle vůně a odstínů tak, jak je vidí. V této fázi naštěstí máme za sebou několik měsíců pečlivého testování, takže jsme si hmotou i jejími vlastnostmi jisti. Zkušební skupina nám leckdy spíš jen potvrzuje, že jsme se vydali správným směrem.
Před uvedením do prodeje si samozřejmě rtěnka musí projít veškerými legislativními procesy a testy, i ty mohou trvat týdny až měsíce, ale logicky se odehrávají mimo náš dohled. A samozřejmě jsme jimi prošli na jedničku s hvězdičkou. Už jsme zmiňovali šikovné dámy ve vývojovém oddělení?
Po téměř roce testování a ladění, stovkách interních e-mailů a nespočtu barevných odstínů zadáváme do výroby novou rtěnku Old Love 1954. Ale ani to není o lusknutí prstů: Celý proces výroby se totiž musí nastavit a překontrolovat, navíc je nutno doladit veškeré detaily včetně hygienických podmínek. Ty naštěstí v Regině máme standardně podchycené, takže je finální krok o to snazší. V tu chvíli může rtěnka vyrazit na výrobní linku.
Naše nejvěrnější (a nejzvědavější) zákaznice si ji mohou užít jako první. Právě jsme totiž spustili prodej. Pokud jste si tedy ze zvědavosti otevřely tento pohled do zákulisí Reginy, máte také exkluzivní příležitost být mezi prvními, kdo bude nosit v kabelce luxusní rtěnku Old Love 1954! A my se nesmírně těšíme na vaše první dojmy!